Sunday, November 13, 2011

Mengenang kembali.....

Semasa duduk bersendirian, fikiran merewang masa-masa silam bersama arwah. Dari mula mengenalinya dalam tahun 1982 hingga di saat-saat arwah mengembuskan nafas terakhirnya dalam pelukan.

Bermula dari Disember 2000, arwah sering termenung bila duduk bersendirian. Bila ditanya kenapa temenung arwah mengatakan tidak ada apa-apa yang
dimenungkannya. Satu hari arwah meluahkan rasa hatinya. Arwah merasa rindu- tersangat rindukan saat-saat menjalani kehidupan di Kuala Klawang, Jelebu - tanah kelahirannya dan zaman bersekolah di SK Kuala Klawang. Arwah terkenangkan kawan-kawannya semasa belajar di SK Convent dan SMK Tuanku Durah. Arwah mengeluh sama ada dapat berjumpa atau tidak dengan kawan-kawannya terutama mereka yang tinggal di Malay Girls Hostel.

Arwah mengajak ke tempat-tempat tersebut dan menyatakan puas hati walaupun tidak dapat bertemu dengan kawan-kawannya. Cuma seorang sahaja yang dapat ditemuinya, Hajar yang tinggal di Ujung Pasir.Singgah di warung Mak Hajar, arwah b
erbual panjang dan begitu gembira dapat makan rojak dan capati yang disediakan oleh Mak Hajar. Kali terakhir berjumpa Hajar pada 15 April 2011 tetapi mak Hajar telah tiada. Ini adalah kunjungan dan pertemuan terakhir bersama Hajar. Arwah sempat belajar membuat rojak dari Hajar dan sering membuat rojak untuk kami sekeluarga.

Arwah terus mencari dan mencari sehingga akhir hanyatnya





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin