Monday, August 10, 2009

cabaran & tercabar

Salam untuk semua anak-anak pelatih,ada yang kondem blog saya tak menarik.tak ramai yang minat.Bagi saya tu tak penting. Yang penting saya dapat meluahkan rasa hati,dapat berkongsi segala pengalaman dan ini cukup menjadikan saya lebih dan gembira.Awet muda tau. Jika ada yang baca blog ini, mungkin dia dapat sesuatu atau mungkin tidak. terserah pada yang membaca. Semua ni kan subjektif.

Anyway,saya nak kongsi juga pengalaman terkini. Anak-anak pelatih PISMP MT Sem 2, merancang Projek Bina Insan Guru mereka di Kuala Tahan, Pahang. Saya yang yang menjadi pencetus idea. akhirnya atas rasa tercabar mereka berjaya melaksanakan Projek ini.7 Ogos saya,bersama 2 pesyarah lelaki dan 27 orang bertolak ke Kuala Tahan. 7 jam perjalanan amat mencabar.Untuk sampai kami menyabung nyawa dengan keadaan bas yang teruk(bas lama, bas baru pelajar Thailand lebih istimewa. Inilah kera diutan disusukan, anak dirumah dianaktirikan). Pelatih merungut saya jawab caaaabaaarannn. Hehehe macam cite P.Ramlee lak.Yang bestnya bila sampai Jerantut Ke Kuala Tahan, jalan dahlah kecik, berliku-liku, driver bas memandu macam orang yang sedang tunjuk bakat untuk 'race'. Yang dalam bas,9 orang 'muntah belilah.'(kata orang nogori).Berhenti tepi jalan meredakan situasi. Pujuk saya caaabaaraan. Anak-anak pelatih jawab terrrcaaabaaar,saaabaar! Maka jadilah dialog ini lawak bodoh kami bagi menghilangkan stress. Nak jadi cerita, bas yang tak de hawa dingin, hujan pun turun dengan lebatnya.Maka kami teruskan perjalanan dalam tempias hujan sebab cermin tingkap tak boleh ditutup.'Side mirror" pulak tu macam nak jatuh je,kejap-kejap kena betulkan,sebab tak nampak kat kiri dan kanan.Hanya Allah yang menyayangi Hambanya sahaja yang memberikan banyak ujian seperti ini. dan kami akhirnya sampai ke destinasi dengan penuh cabaran tapi puas dan gembira.Itulah kekuatan rombongan ini. Sambung nanti pengalaman di Kuala Tahan

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin