Tuesday, August 13, 2013



ASAM PEDAS IKAN PARANG.....
Hari ni aku teringin makan masak asam pedas ikan parang. Aku boleh beli, aku boleh masak sendiri tetapi  hari ini aku nak makan masak asam pedas ikan parang arwah isteri aku. Aku rasa rindu sangat nak makan masakan dia. Mula-mula kahwin dia tak pandai masak, tapi dia rajin belajar dan rajin memasak . Aku makan walaupun masakannya tak sedap, terlebih garam, terkurang asam atau tak dimasuknya daun kesum. Arwah selalu tanya, "sedap tak".  Aku akan jawab sedap tapi  aku beritahu apa yang terlebih apa yang terkurang.dan aku tetap  makan dan aku tak kisah sebab yang masak tu dia-isteri aku. Arwah tak pernah kecik hari, tarik muka  bila kau komen apa yang dia masak tapi dia belajar dan mencuba untuk masak ikut selera aku. Aku boleh masak sendiri masak asam pedas ikan parang tapi aku tak dapat rasa apa yang arwah isteri ku masak walaupun anak-anak aku kata rasanya sama dengan arwah masak.Cuma hari ini aku rindu nak makan masakan air tangan dia. 



Hari ini hari rabu, ada pasar malam kat tempat aku, mungkin bila balik nanti aku  cari ikan parang dan masak asam pedas  ikan parang. Tapi hari ini seperti hampir dua tahun lalu aku makan masak asam ikan parang sendirian tanpa arwah isteri yang sebelum ini sentiasa menemani aku bila makan. Aku rindu arwah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin