Sunday, August 18, 2013

PUKUL 3 PAGI.........TIDUR LA WAHAI MATA.........


Sejak akhir-akhir ini 
aku sering terjaga jam 3 pagi. 
Bila terjaga aku dah tak boleh tidur lagi.
Puas cuba pejamkan mata tapi tak tidur-tidur juga
Mengapa ye?
Arwah kira-kira sebulan sebelum meninggalkan aku, 
juga akan terjaga setiap jam 3 pagi
Aku pura-pura tidur,
sesekali membuka mata memerhatikan apa yang dibuatnya.
Arwah akan solat, baca al-Quran, sapu sampah, gosok baju, kemas bilik.
Dalam bidang psikologi, ini salah satu simptom kemurungan.
Arwah abah juga begini
 dan tahap paling  kritikal, 
arwah tidak tidur sebelum pemergiannya.
Aku mengalami kemurungan ke?
Atau
Aku diberi ingatan
 supaya bangun bertahajud, bertasbih dan berzikir 
kerana aku sudah hampir ke penghujung hidup
Pukul 3 pagi........

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin