Monday, January 13, 2014

CERITA SEORANG KAWAN IV

Kali ni aku nak cerita tentang Rawana dengan perempuan. Seperti yang aku dah tulis dalam Cerita Seorang Kawan i, Rawana ni bukannya handsome pun- muka brutal,garang dan tak mudah senyum tapi satu sifatnya yang mulia (hehehehe) ialah prihatin dan mudah menolong orang. Dia ada cerita yang seorang kliennya pernah menegurnya," Cikgu ni terlalu baik. Jangan sampai orang manipulate cikgu." dan dia juga beritahu aku seorang kawannya menghina," Kalau ada perempuan yang tergila kat kau, aku rasa perempuan tu buta atau gila atau desperate." Aku tanya Rawana apa respond dia bila kawannya kata camtu.Dia ketawa,"Mamat tu tak tahu, ketidakhenseman aku ni menyebabkan  ramai perempuan yang terpikat pada aku. hahahahaha"Walau pun riak wajahnya yang sedemikian rupa, ramai perempuan yang terpikat padanya. Rawana buka cerita dia dengan perempuan. 

Pada usianya lebih kurang 32 tahun, seorang guru perempuan berstatus anak dara duduk berdepan dengannya bertanyakan bagaimana layanan isterinya. Rawana bercerita satu demi satu dengan jelas dan teratur. Guru tu tengok je Rawana. Selesai bercerita guru tersebut diam je. Rawana pun bertanya, "Kenapa you tanya?" Guru tu menjawab perlahan," Terus terang saya tertarik dengan cikgu.Hendak berkongsi hidup dengan cikgu tetapi setelah saya dengar bagaimana isteri cikgu layan cikgu, saya rasa saya tak layak untuk menjadi isteri cikgu" Booooooom, sebutir bom meletup menggegar ruang jantungnya.. Aku pun cucuk dia,"Bro lu tak hensem pun anak dara berkenan. Apa ilmu lu pakai? Macam biasa,"Hahahaha, you always under estimate me bro. See the leg la. Wa tak hensem tapi manis ada hehehehe."

Semasa bertunang, Rawana pernah diuji kesetiaannya. Seorang ustazah menulis surat menyatakan kesediaan menjadi isterinya. Bergegas Rawana ke rumah ustazah tersebut menolak dengan baik. "Wa heran la bro, lu ni nape ramai sangat perempuan yang minat kat lu. Wa ingat lu ada memakai la" aku terjah dia. "Betul lah bro. Wa akui wa ada memakai......pakai underwear hahahahaha." gelak Rawana. Cinabeng punya Rawana.

Pada tahun 2007, sekali lagi Rawana diuji. Seorang lagi ustazah berjumpa dengannya konon-kononnya ada masalah. Ustazah tu spontan bertanya," Encik, boleh saya tanya sikit." " Tanya banyak pun boleh. Apa dia" Jawab Rawana.. "Encik ada tiga lagi kuota kan. Boleh saya mintak satu?" tanya si ustazah tu. "Mak oiiiii bro, orang offer baik punya, Apa lu respon?" aku asak dia. "Ye, tapi kena tanya isteri saya. Tu pun isteri saya"  Kebetulan isterinya ada dekat dengan nya. Ustazah tu tanya soalan yang sama pada isteri Rawana. Isteri Rawana jawab," Tanya tuan badan sendiri" Tapi Rawana seorang yang setia, dia menolak dengan baik.

Peristiwa "peminangan" perempuan tak berakhir disitu. Seorang pelajar Rawana yang di panggil Kak Na juga terpikat dengan Rawana. Semasa di dalam kelas, sebelum memulakan pengajaran, dia terdengar Mariam  mendesak Kak Na pergi bercakap dengan Rawana. Rawana ke tempat Kak Na dan Mariam. Kak Na tunduk je. Lalu si Mariam bertanya bagi pihak Kak Na."Cikgu, Kak Na segan nak cakap. Kak Na ajak Cikgu kawin. Mak bapak dia dah setuju." "Mak datukkkkkkkkk offer baik betul" kata ku. Rawana yang bercerita tersenyum meleret. Tapi Rawana tetap macam biasa, menolak dengan baik.

Rawana banyak bercerita tentang "peminangan" yang diterimanya. Ini cuma sebahagian dari cerita-ceritanya. Yang aku tertanya-tanya kenapa perempuan boleh terpikat pada Rawana yang tak hensem langsung tu. Aku jeles laaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin