Wednesday, January 5, 2011

seronoknya menjadi pesakit.




Semenjak rakan2 sekerja dan rakan yang rapat denganku tau aku sakit barah paru2 , setiap hari tak kira waktu dari pukul 10pagi sampai ke 7 malam ada je rakan2 yang datang.Penuh keliling katilku dengan makanan dan gubahan bunga. Bila malam,aku ,suami dan anak2 bergembira menikmati buah tangan kawan2.rakan2 sebilik di wad pun tumpang sekaki.seronok tak terkata.Lupa sekejap yang aku hidapi.Barangkali inilah penawarnya bagi menambah kekuatan diri dalam mengharungi hari2 muka.


Sampai satu ketika, bila waktu melawat, doktor yang merawatku terserempak dengan kawan2 yang nak melawat dalam lif, boleh mengagak "nak lawat Pn Yani ye?'Hahaha aku tiba2 jadi popular di hospital.Walau bagaimana pun aku mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua kawan2ku di IPPM yang sangat bermurah hati mendermakan wang ringgit,supplement,makanan ,moral support yang aku rasakan tidak mampu dibayar dengan nilai wang ringgit. Terima kasih kawan,budimu akan aku bawa ke liang lahad.

Kedatangan kawan2 membuatkan aku hilang sakit, tapi bila mereka tiada aku rasa cukup kehilangan.Aku memikirkan bagaimana jika suatu hari nanti aku tidak mampu lagi bergerak, adakah orang yang menziarahiku seperti ini, adakah anak2 akan begitu setia merawatku,aaah aku mula seperti orang tidak rasional.Aku akan cuba lapangkan fikiranku dari memikirkan kemugkinan yang negatif.

Aku mahu hidup untuk melihat cucu cicit, aku hidup untuk terus menyumbangkan baktiku, dan aku mahu hidup untuk memastikan anak2 hidup bahgia dengan pasangan dan mempunyai pekerjaan yang menjamin masa depan. Amin2 doaku padaNYA.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin