Thursday, January 6, 2011

Mengubah rutin



14 Julai aku discharge dari hospital.Appoitment untuk meneruskan rawatan di Hospital Pakar Kuala Lumpur pada 14 Ogos 2010.Nampaknya sebulan lagi aku menanggung tanpa mengetahui perkembangan penyakitku. Jadi aku kena berusaha untuk berjuang demi kehidupanku.Hahaha macam nak pergi medan perang .


Allah maha kaya,dia berikan petunjuknya, seorang kawan memberikan alamat sebuah klinik out patient Wijaya International Medical Centre di Petaling Jaya .Dari 26-30 julai aku berbincang dan buat diognostik dengan Dr Datuk Ibrahim Mohamed tentang penyakit. Biopsy kali ke2 aku dihantar ke Singapura.Kesimpulannya, kata doktor aku mesti segera buat rawatan kerana mengikut keputusan biopsy,barah yang aku hidapi di peringkat 4.ooooo Tuhan,beratnya ujianMu.kehidupan harus diteruskan. 3-4 Ogos 2010 aku menjalani kimoterapi yang pertama.


Pusingan kimo aku ialah 21 hari. Rutin yang kujalani mula berubah. 10hari selepas kimo adalah hari2 yang memang memerlukan aku berjuang. Walau pun aku sebenarnya memang tidak berupaya melalui sepuluh hari yang menyeksakan itu, tapi aku bangun dan jalani seperti biasa.apa yang orang kata tentang kesan kimo,aku rasai tapi aku paksa diriku untuk tidak mengakuinya.Aku mahu orang melihat aku sihat dan macam biasa.semakin kurang kebimbangan orang sekeliling tentang penyakitku, semakin kuat aku untuk mengharungi sakit ini. Inilah rutin2 bosanku selama 5pusingan kimo dan doktor mengesahkan tumor aku sudah semakin kecut dan untuk rawatan berikutnya adalah radioterapi
bermula 11-15 Jan 2011.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin