Thursday, May 6, 2010

Seminar Serantau Guru Permulaan


5-7Mei 2010 mencatat sejarah di IPG Kampus Perempuan Melayu,Melaka.Saat ini berkumpulnya pensyarah2 IPG untuk berkongsi ilmu di bawah Program Penyelidikan. Di samping itu, berlangsung juga Pertandingan Inovasi.Aku tidak terkecuali menyertai Seminar Guru Permulaan. Banyak ilmu yang dapat aku timba.Terasa masa lompong di mana dan terpikir banyak perkara untuk dilakukan bagi membantu kualiti guru-guru permulaan.


Pertandingan inovasi juga sangat menarik.Banyak idea baru yang boleh digunakan .Ternyata penyarah IPG mempunyai daya, ilmu dan kepakaran hanya kurang digilap berbanding dengan universiti.Harap selepas ini ada pihak2 tertentu boleh buat sesuatu untuk meningkatkan tahap keilmuan dan profesionalisme keguruan.


Pembentangan kajian guru permulaan dari Filiphina juga sangat memberangsangkan. kadangkala perkongsiaan ilmu di peringkat antarabangsa ini sangat mengesankan. Seharusnya aktiviti seperti ini di laksanakan sekerap mungkin demi untuk menjadikan ilmu kita semakin meningkat dan tidak jumud.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin