Tuesday, April 27, 2010

Hati seorang ibu.


Sembilan bulan 10 hari, ibu akan menanggung segala kesukaran dan kepayahan membawa dan memelihara satu nyawa di dalam rahimnya dengan segala kesabaran, keikhlasan, kasih sayang tanpa memperdulikan dirinya selain segalanya untuk seorang bayi yang di kandung.Adakala tak tidor lena, tak kenyang makan kerana pembawaan bayi yang dipeliharanya.

Ketika kesakitan saat melahirkan doanya hanyalah untuk keselamatan anaknya.Biar bertukar nyawa, asalkan anaknya selamat.Itulah kasih ibu.Saat telah melahirkan anak ditatang macam minyak penuh,nyamuk seekor pun tak dibenarkan mengganggu si anak. Dipeluk, dibelai, didodoi setiap masa,hingga meraih cemburu sang bapa.


Bbila dewasa sayangnya si anak tak peduli penat lelah dan pengorbanan siibu.Banyak yang kita dengar, anak derhaka kepada ibu, melukakan hati ibu, menconteng arang ke muka ibu dan pelbagai lagi.Ada ibu yang tak serik2 mendoakan anak agar dibukakan hati untuk bertaubat,agar si anak balik ke pangkal jalan, dek sayangnya siibu, tapiiiii ada ibu yang tak tertahan lagi melihat kederhakaan anak, maka di sumpah agar mendapat balasan.cubalah tengok gambar2 ni agar jadi pedoman.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin